fbpx

Kiekeboe! Durf online zichtbaar te zijn 🙋

Het maakt niet of je een zzp’er, ondernemer, mkb’er of werknemer bent – mensen kopen graag bij mensen. Dus laat jezelf en/of je medewerkers zien. 

Nee, dat betekent echt niet dat iedere ondernemer moet gaan vloggen over zijn dagelijkse leven! In heel veel gevallen juist niet vind ik. Je hoeft echt niet te laten zien dat ook jij naar de w.c. gaat, maar denk er juist overna wat interessant kan zijn voor jouw potentiële klanten. 

Wat zou je kunnen laten zien over het product of de dienst die je aanbiedt? Zijn er toffe werkgerelateerde events waar je heen gaat? Wat zijn interessante kenmerken of hobby’s van jezelf? En zorg dan wel dat je laat zien wat de link is tussen deze hobby en jouw expertise, unieke werkwijze of USP van je product.  

Ben je er nog niet van overtuigd dat je zichtbaar mag worden? Dan heb ik nog wat extra voordelen voor je: 

👌 het vertrouwen van je doelgroep zal stijgen
👌 jouw expertstatus groeit
👌 je kunt jezelf en je bedrijf onderscheiden van alle anderen, hierdoor is er nooit meer echt sprake van concurrentie – niemand is tenslotte precies zoals jij!
👌je trekt alleen jouw ideale klanten aan. Door online al duidelijk zichtbaar te zijn, weten potentiële klanten van te voren waar ze aan toe zijn. Hierdoor zullen sommige mensen dus niet eens contact met je opnemen, maar dit is ook precies wat je wilt! Deze mensen zouden jouw product of dienst toch nooit hebben gekocht en nu hoef jij daar geen tijd en moeite aan te verspillen. En jouw ideale klant voelt zich des te meer aangesproken. 

Betekent dat nu dat je overal en altijd zichtbaar moet zijn? Nee! Ga eerst goed aan de slag met je strategie. Zodra je doelgroep en positionering echt goed staan, kies dan één of twee kanalen uit waarop jij regelmatig zichtbaar wil en kan zijn. Vanuit daar kun je stapje voor stapje altijd nog meer of ook via andere kanalen zichtbaar worden!  

Gratis inspiratie

10 voorbeelden van hoe bedrijven video succesvol inzetten

Laat je inspireren door hoe andere bedrijven het al hebben aangepakt. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat jij precies hetzelfde gaat doen, maar je hoeft het wiel ook niet helemaal zelf uit te vinden. Kijk naar welke mogelijkheden er zijn en goed werken en vertaal dit naar je eigen bedrijf en unieke verhaal.

Contact

📥 hoi[at]hannekepoelman.nl

☎️ +43 6764606823